Dotterbolaget är ett feministiskt serienätverk för kvinnor och transpersoner. Kontakta oss på info(a)dotterbolaget.com.

onsdag 5 december 2012

YO!

Eftersom att v bygger om våran hemsida http://dotterbolaget.com till att bli vackrare än guds alla änglar och tuffare än alla rappare i världen, så nu ska även jag satsa på bloggen en stund. Jag tänkte börja med att unna er att berätta lite om just nu:

Jag går i skolan och gör stor konst om dagarna, det går så himla bra, så jag är på odelat gott humör. Ibland på kvällarna kan jag riktigt ligga och mysa åt min egen storhet. 

Vi arma stockholmers har också förärats med snö denna tidiga vinter, vilket jag är uppåt väggarna lycklig över. Förra vintern minns jag som en kall, grå, värdelös tid då jag mest drack whisky och billig öl och klagade på att det aldrig kom snö. Riktigt ojade mig gjorde jag, "buhu kan det aldrig snöa" kanske det lät. Jag tycker att det är något väldigt tröstande och omfamnande med snö och alla behöver väl en kram i dagens samhälle liksom. 

Idag har det snöat nåt förbannat och enligt DN.se hade kollektivtrafiken helt rasat samman. Jag tyckte på något sätt att det var lite mysigt till och med det, postapokalyptiska feelings får mig glad. Nu är kollektivtrafiken för övrigt igång igen och under natten plogas det. Jag är rädd för stora maskiner, det har jag alltid varit, så att jag är inne nu är rätt skönt. Nyss var jag ute på balkongen och unnade mig en cigg för jag kan inte sova. Det var nästan varmt, så omfamnande är snön. Inatt har det slunkit ner en sömntablett men den hjälpte föga, så jag gav upp och öppnade datan och unnade ciggen (jag ska snart sluta så nu är det hög tid att unna sig). 

Ja, åter till vardagen. Skola som sagt, snart är den slut för terminen och då kan en ju fira om en vill. I morgon ska jag göra klart mitt bidrag till DB Stockholms utställning på Dieselverkstaden den 15 dec-11 jan. Då måste ni komma och kolla! Här är en länk:http://dieselverkstaden.se/evenemang/femtio-nyanser-av-henom/. Annars så har jag nyss byggt en ny hemsida där en kan götta sig i både serier och annan konst av moi, och kolla in lite sjysta länkar till polare. Godis i väntan på DB-hemsidan: http://sirifrances.se/index.html

Nu ska jag strax fälla ihop datorn igen och använda mig av mitt  bästa sömntips: fantisera om något svinabra som kan hända och lev dig in i det, då brukar i alla fall jag helt enkelt börja drömma om det och vips är det morgon igen! Först får ni en bild på ungefär hur det ser ut nu hos mig, så hörs vi snart.

PUSS TACK
SIRI FRANCES


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar